Uw aanvraag is verzonden.
Ok

ANWB REIZEN CASE

Wilt u meer weten?

Neem dan contact op of vul onderstaand formulier in voor meer info.

Afdeling
Interesse
Waarschuwing: Niet alle benodigde velden zijn ingevuld.

Gepersonaliseerde brochures en vouchers met DESK

Met DESK heeft ANWB Pharos Reizen de productie van gepersonaliseerde vouchers en brochures geautomatiseerd en worden deze ook automatisch naar de klanten verzonden. Dit zorgt voor een veel kortere time-to-market en resulteert in aanzienlijke kostenbesparingen. Ook is het drukwerk beter afgestemd op de klanten, wat zeer gewaardeerd wordt. Een middel tot klantenbinding.

 

Klantenbinding

Een vakantie levert vaak mooie herinneringen op. Indrukwekkende architectuur, wonderlijke landschappen en vermakelijke activiteiten worden nog lang herinnerd. De organisator van de reis verdwijnt al snel uit het geheugen. Als vakantieganger zul je daar ook niet van wakker liggen, maar voor een reisorganisatie is dit wel vervelend. Als je jezelf een slag in de rondte hebt gewerkt om je klanten een onvergetelijke reis te bezorgen, zou het natuurlijk mooi zijn als al die mooie herinneringen van de vakantiegangers aan jouw merk verbonden blijven. Dit vraagstuk hield ook ANWB Reizen bezig.

Om de binding van haar klanten met het merk sterker te maken, wilde ANWB Reizen haar klanten persoonlijk drukwerk meegeven. Dit drukwerk zou o.a. belangrijke informatie, praktische tips en een hoop inspiratie bevatten, afgestemd op de wensen en behoeften van de klant. Door meer te geven dan alleen een reisbescheiden en door de content voor de klant zo relevant mogelijk te maken, is ANWB Reizen er in geslaagd om zelfs voor een volgende boeking nog in herinnering te blijven. Wat de boekingskans aanzielijk heeft doen toenemen wat ook duidelijk blijkt uit de retenties.

 

Personaliseren? Eerst automatiseren!

Voor het ambitieuze plan van ANWB Reizen was wel eerst verandering nodig. Met de bestaande systemen zou het maken van een persoonlijk boekwerk voor elke klant ondoenlijk zijn. Dit proces zou geautomatiseerd moeten verlopen. DESK bleek de ideale oplossing te zijn. Productdata kan nu gemakkelijk worden onderhouden. Via de connectie met het reserveringssysteem DaVinci ontvangt DESK de gegevens van het reisgezelschap, persoonlijke informatie, dat vervolgens geheel automatisch resulteert in een persoonlijk boekwerk voor die ene klant op basis van de in DESK geïntegreerde print mogelijkheden. Inclusief fulfilment wordt door DESK een persoonlijk reisbescheiden, in 4 verschillende layout vormen, geheel geautomatiseerd samengesteld en verstuurd. Met kleurplaten voor de kinderen, bonnen, advertenties, etc. Boekwerkjes van 4 tot 128 pagina's. In hoogtij dagen met honderden per dag. DESK betekent voor ANWB Reizen dus meer dan alleen het beheer van productdata; het maakte een hele nieuwe dienstverlening mogelijk! En niet onverdienstelijk: de klanten zijn meer tevreden en komen ook vaker terug bij ANWB Reizen. Eenmaal thuis halen de vakantiegangers met het boekwerk weer alle herinneringen op aan de fantastische ervaringen die zij samen met ANWB Reizen hebben opgedaan.

 

http://www.anwb.nl/vakantie

Afdeling
Interesse
Waarschuwing: Niet alle benodigde velden zijn ingevuld.