Uw aanvraag is verzonden.
Ok

TIME-TO-MARKET VAN KIJKSHOP VERKORT

Time-to-market van Kijkshop actiefolders van weken naar enkele dagen met DESK

Met DESK, een PIM/DAM oplossing met publicatie mogelijkheden, is de time-to-market van de actiefolders drastisch teruggebracht voor Kijkshop, een retailorganisatie met meer dan 100 vestigingen in Nederland met een assortiment van non-food artikelen. Productie kan nu ook geheel in eigen huis verzorgd worden, waarbij de externe opmaakkosten zijn geëlimineerd.

Een website is een passief kanaal. De klant moet het initiatief nemen. Een folder is een communicatiemiddel waarmee de marketing op dit initiatief invloed kan uitoefenen. Voor een retailorganisatie is het van belang om snel op de markt te kunnen inspelen, met scherpe prijzen. Korte doorlooptijden met de mogelijkheid van last minute wijzigingen zijn daarbij essentieel. Maar helaas is dit vaak niet mogelijk. Vanwege hoge productiekosten wordt ook nog vaak besloten om minder te doen. Dit is voor Kijkshop met DESK nu geheel anders:

  • Kijkshop heeft meer dan 20.000 productvarianten en brengt wekelijks actiefolders uit;
  • DESK is aangesloten op SAP en Icecat voor het ontvangen van de basis product informatie. Via een uitgekiende workflow worden de producten door medewerkers voorzien van marketingteksten en beeldmateriaal;
  • afdeling marketing maakt in SAP de promotie aan met de artikelen en geeft daarbij aan waar het artikel in de actiefolder moet komen;
  • de actiefolder wordt automatisch opgemaakt en marketing krijgt een PDF-exemplaar;
  • wijzigingen in de actiefolder aangaande artikelen, prijzen en artikelposities worden in SAP en door marketing doorgevoerd. Zij zijn volledig in control.

De folder kan met volledige creatieve vrijheid ontworpen worden voor een maximale attentie. Met analysemogelijkheden van verkoopresultaten gerelateerd aan de positie van het artikel in de folder krijgt marketing een krachtig tool voor optimalisatie in handen.

Kijkshop - Robin Tichler, COO bij Kijkshop, is enthousiast over DESK. “DESK heeft ons de mogelijkheid gegeven om de productie van actiefolders zeer sterk te verbeteren met lagere kosten. Zelfs boven verwachting.”

DESK platform - “Kijkshop heeft met de implementatie van het DESK platform een basis gelegd voor het optimaliseren en uitbouwen van haar communicatie in alle beschikbare kanalen. Verhoging van de Customer Service en Experience,” aldus Wim van der Linden directeur van Desk content marketing. “Dit wordt o.a. bereikt door de mogelijkheden van DESK, het flexibele data model, de koppelingsmogelijkheden van verschillende bronnen, de publicatie mogelijkheden en de workflow die het proces ondersteunt en - one single source of truth -.”

Het volledige artikel is terug te vinden via http://www.emerce.nl/wire/timetomarket-kijkshop-actiefolders-weken-enkele-dagen-desk

Kijkshop case