Uw aanvraag is verzonden.
Ok

SEMINAR 'HOERA VOOR DE FOLDER!' 2017

Seminar 'Hoera voor de folder!' 2017

Ervaringsdeskundigen uit binnen- en buitenland deelden inzichten over hoe zij folders inzetten en hoe je daar maximaal resultaat uit haalt. België’s grootste retailer haalde maar liefst 6% meer omzet binnen door de actiefolder slim in te zetten. DESK kan u helpen hetzelfde te doen. Lees hier hoe onze PIM en publicatiesoftware jou verder helpt.

 

Print is springlevend

In dit digitale tijdperk ligt de focus van steeds meer organisaties op online marketing en social media. Natuurlijk biedt digitale communicatie een hoop spannende nieuwe mogelijkheden. Maar de decennia-oude voorspelling dat print daardoor helemaal zou verdwijnen lijkt voorlopig een misvatting te zijn: print is nog springlevend, en hoe!

 

De consument

In het seminar ‘Hoera voor de folder’ werd nog maar eens duidelijk gemaakt dat folders voor veel bedrijven onvervangbaar zijn. De consument maakt immers nog altijd gretig gebruik van wekelijkse of maandelijkse folders. Even wat feiten op een rijtje: 75% van de consumenten leest elke week gericht één of meer folders, 39% gebruikt de folder als hulp bij aankoopbeslissingen en 46% koopt regelmatig een product uit de folder. Aanbiedingen, kostenbesparing en ontspanning worden als voornaamste redenen genoemd om folders te lezen (NOM, 2016). De consument is dus nog lang niet uitgekeken op de folder.

 

Colruyt Case

Natuurlijk is de ene folder de andere niet en leveren verschillende folders ook verschillende resultaten op. Het is dus verstandig om van elkaar te leren. En van wie leer je beter dan van een professional die folders behoorlijk succesvol weet in te zetten? Colruyt is België’s grootste supermarktketen en net als veel andere retailers maken ze gebruik van – je raad het al – folders! Vorig jaar hebben ze de opzet van de folder radicaal aangepakt, en met succes: de omzet is met 6% toegenomen nadat deze jarenlang vrijwel onveranderd was gebleven.

 

De standaard 32-pagina’s tellende folder is vervangen door een folder van slechts 4 pagina’s. Van het totale promotie assortiment krijgt de klant een selectie van de 30 meest relevante producten. Op basis van klantgegevens, waaronder koopgedrag en persoonskenmerken als leeftijd, worden de meest interessante producten voor de klant uitgezocht. Dat hoeft niet ingewikkeld te zijn: door klanten in te delen in een aantal segmenten wordt al een grote slag geslagen. Doordat er steeds meer informatie verzameld wordt over het aankoopgedrag van de klant, kan het aanbod iedere keer nog net wat beter op hem worden afgestemd. Dat maakt het interessanter voor de klant om de folder elke keer weer te lezen, zorgt voor een grote papierbesparing en leidt natuurlijk tot een hogere omzet! Omdat het proces geautomatiseerd verloopt, kost het maken van deze persoonlijke folders ook nog eens minder tijd en handmatige arbeid.

 

Voor iedereen bereikbaar

De voordelen van een gepers9 onaliseerde actiefolder zijn niet alleen weggelegd voor grote organisaties als Colruyt. Met DESK is deze technologie voor iedereen binnen handbereik. DESK zorgt ervoor dat alle productdata op orde is en stelt geheel automatisch de actiefolders op. Door DESK aan te sluiten op een CRM systeem kunnen de aanbiedingen ook automatisch gepersonaliseerd worden. Je profiteert dan zelf dus ook van betere klantenbinding, kostenbesparing en hogere omzet!

 

Interesse? Bel dan even of stuur ons een mailtje!