Uw aanvraag is verzonden.
Ok

HET VERHAAL ACHTER DESK

HET VERHAAL ACHTER DESK

Wij vinden dat het beheren en publiceren van informatie eenvoudig en gemakkelijk moet zijn.

Het verhaal achter DESK

Hoe het begon...

Midden jaren 80 kwam Wim van der Linden te werken bij Eindhoven Druk op de fotozetafdeling, een drukkerij van Philips. Zijn opdracht was om deze fotozetafdeling te moderniseren. Het plan dat Wim toen gepresenteerd heeft bestond uit het aankopen van Scitex beeldbewerkingsapparatuur uit Israël, een laserzetmachine van Disc uit België en Micro computers van Digital Equipment. Daarnaast had Wim een speciaal zetprogramma ontworpen dat op basis van een database automatisch pagina’s kon opmaken. In totaal een project van 10 miljoen gulden.

 

Na een jaar ontwikkelen was de apparatuur geïnstalleerd en was het zetprogramma, genaamd Caty (Computer Aided Typeset), gereed voor productie. Een catalogus van het bedrijf Van Wezel werd als eerste productie geheel automatisch opgemaakt, tekst en beeld. Later volgde ook meer catalogi zoals van het Duitse postorderbedrijf Neckermann in 3 talen (Duits, Nederlands en Frans).

 

In 1989 reisde Wim naar San Fransico voor het bijwonen van de Seabold conferentie. Daar zag hij voor het eerst de laserplaat. Bush en Dukakis voerde een discussie met live beelden over het military budget. In Nederland aangekomen zocht hij contact met Philips en kwam in aanraking met CD-i (Compact Disc Interactive). Zeg maar de moderne variant van de laserdisc. Samen met diverse investeerders, waaronder Philips, startte hij de derde CD-i Studio ter wereld, Codim Interactive Media, voor het maken van professionele en consumenten CD-i programma’s.

 

Eind 1994 werd de CD-i activiteit door Philips gestaakt en is Wim het bedrijf MultimediaBrains begonnen. In eerste instantie als een projectenbureau op het gebied van Database Publishing, wat toen nog vrij onbekend was. Een van de eerste projecten was het automatiseren van de business cards voor Rabobank Nederland. Daarna volgde Hotelplan met de productie van een kleine 100 reisbrochures per jaar. Dit was het eerste project onder de naam DESK.

 

In 2005 werd besloten om DESK tot een product te ontwikkelen. Na 2 jaar ontwikkelen werd in 2007 Oad als eerste grote klant geworven. DESK4 werd geïnstalleerd bij Oad en was zeer succesvol. Een implementatie in minder dan 6 maanden met meteen al een besparing voor Oad in het eerste jaar van meer dan 3,7 miljoen euro. In DESK lagen meer dan 1 miljoen beelden en duizenden beschrijvingen van vakantiereizen opgeslagen waarmee de website van informatie werd voorzien en tientallen catalogi automatisch geproduceerd werden. Enige tijd later volgde de Sundio Group waar DESK5 werd geïnstalleerd. Momenteel draaien op DESK meer dan 48 websites in 8 talen voor de Sundio Group.

 

DESK is ontwikkeld voor het beheren van eenvoudige artikelstructuren tot zeer complexe product structuren zoals reizen. Zo efficiënt mogelijk kunnen werken en zo automatisch mogelijk publicaties kunnen realiseren, dàt is de gedachte.

Het product heet DESK om aan te geven dat je vanaf je bureau de klant op een niet-technische manier moet kunnen bereiken met de juiste informatie op het juiste moment op het gewenste device. Niet alleen online maar ook offline.

 

Wij hebben DESK ontwikkeld om Content Marketing simpel te maken.

Wim van der Linden is CEO van Desk content marketing.