Uw aanvraag is verzonden.
Ok

INFORMATIE CENTRAAL BEHEREN

INFORMATIE CENTRAAL BEHEREN

Meer weten over
DESK als PIM?

Afdeling
Interesse
Waarschuwing: Niet alle benodigde velden zijn ingevuld.

(Product) Informatie centraal beheren, wat een gemak!

 

Uitdaging

Organisaties krijgen te maken met steeds meer (product)data en ook de communicatie- en verkoopkanalen blijven zich verder ontwikkelen. Klanten zijn steeds beter op de hoogte en eisen steeds meer informatie voordat er een beslissing genomen wordt. Om te zorgen dat je als organisatie niet verdwaalt in al die data van je eigen producten en dat je de klant de gewenste informatie kunt verschaffen, is het belangrijk dat deze data op orde is.

 

Het omzetten van al deze data naar relevante content, voordat deze gepubliceerd kan worden, vergt veel van de organisatie. Verschillende disciplines in de organisatie zijn nodig om dit te verwezenlijken, mogelijk aangevuld door externen. Een proces dat gemanaged moet worden. Als dit proces niet goed georganiseerd is, kost het te veel tijd, resources en geld.

 

Oplossing

DESK kan productdata uit allerlei bronnen samenbrengen, waarbij deze data vervolgens op één centraal punt opgeslagen wordt in DESK: daarmee is een eerste stap gezet en is de data gestructureerd en altijd beschikbaar.

 

Vervolgens kan deze data op basis van teams en rollen decentraal beheerd en verrijkt worden. De data kan dus omgezet worden naar relevante content, waarbij de content gaat bestaan uit teksten, beelden en andere media-elementen. Dit proces wordt ondersteund door een uitgekiende workflow. Er kan gewerkt worden met één standaard team waarin alle rollen zijn opgenomen, maar ook met een centraal team dat de basiscontent realiseert die vervolgens door andere teams verder afgewerkt wordt. De workflow is afgestemd op het type content. Met andere woorden: een prijskaartje heeft een andere workflow nodig dan een webtekst. Het proces van verrijken en creëren van relevante content wordt zo gemanaged. Deze relevante content kan vervolgens gebruikt worden om via uw marketingkanalen met partners en klanten gedeeld te worden.

 

Door alle data en content vanuit één en hetzelfde systeem te beheren wordt er veel efficiënter gewerkt, worden minder fouten gemaakt en inconsistenties voorkomen.

Weg met Excel-sheets, PIM is onmisbaar!
Product Information Management (PIM)
Schaefer case
Afdeling
Interesse
Waarschuwing: Niet alle benodigde velden zijn ingevuld.